Појам електронског пословања

 

Под електронским пословањем подразумевамо обављање пословних процеса уз примену савремене електронске технологије.

Електронско пословање (E-business) јесте вођење послова на Интернету, што не подразумева само куповину и продају, односно организовање пословања фирме у мрежном окружењу, организовање пословне комуникације и бригу о клијентима.

Електронска технологија подразумева комбиновану употребу информационих технологија и телекомуникација. Ова врста технологије омогућава слање многобројних информација, на велике даљине у кратком временском периоду.

То омогућава предузећу, које у свом пословању користи електронску технологију, да оствари значајне уштеде у трошковима пословања, ефикасније обавља своје задатке, и самим тим, буде конкурентније на тржишту.

Данас е-пословање остварује експанзитиван раст. У досадашњем периоду е-пословање је доживело посебну експанзију у малопродаји, велепродаји, издаваштву и у финансијским услугама. Генерално посматрано, предности електронског у односу на традиционално пословање су у вези са повећањем квалитета, агилности, за додатне услуге са једне стране, и за снижење продајних цена, смањење времена изласка на тржиште, односно реализивање трансакција са друге стране. Интезивира се и заједнички наступ на електронском тржишту у вези са развојем електронских партнерстава.

Електронско пословање је глобална привредна активност. Оно је настало на процесима глобализације светске привреде и не подлеже границама националних привреда. Нарочито је Интернет као пословни канал, омогућио да предузећа могу пословати у било ком делу света, под истим условима.

Електронско пословање представља пословну трансформацију засновану на:

  • удруживању предузећа (интеграција),
  • процесу сарадње (колаборација),
  • глобалном мрежном повезивању коришћењем Интернета као медија.

Неки од најважнијих процеса е-пословања су:

  • прикупљање података и информација,
  • маркетинг (4П – маркетинг микс): промоција, подршка купцима, увођење новог производа,…
  • оn-line продаја (производа и услуга),
  • комуникација.

 

Advertisements

Оставите коментар

Објављено под Пословна информатика - увод

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s