Области електронског пословања

 

Електронска трговина (Electronic Commerce) или е-трговина (e-Commerce) представља пословну комуникацију и пренос добара и услуга (куповина и продаја), преко мреже и компјутера, као и пренос капитала, кориштењем дигиталне комуникације. Укључује и остале пословне функције предузећа, као што су маркетинг, финансије, производња, продаја и административна функција, које су неопходне у процесу трговине. Оваквим начином дефинисања смо избегли погрешно поистовећивање електронске трговине са електронским пословањем. Е-трговина је само једна од области е-пословања. Пословање по принципима електронске трговине има бројне предности у малопродаји преко Интернета, и то:

  • нема скупих некретнина ни аранжирања излога,
  • малобројно продајно особље,
  • могућност продаје на било ком географском подручју,
  • тренутна комуникација,
  • интерактивни мултимедијални каталог може да садржи све информације које су потребне купцу (без скупих класичних каталога и поштанских трошкова),
  • веома брзо прилагођавање на промене продајних цена и количине залиха,
  • изузетна могућност излажења у сусрет захтевима купаца.

Електронска плаћања подразумевају трансфер новца и плаћање применом електронске технологије. Електронска плаћања великих вредности обављају се  приватним информационим мрежама. Корисници ових мрежа су банке и друге финансијске институције. Плаћања малих вредности се електронски обављају углавном путем платних картица. Најсавременији вид платних картица су оне са електронским очитавањем информација и оне омогућавају електронска плаћања, углавном електронским преносом средстава са места продаје (electronic funds transfer at point-of-sale – EFTPOS).

Електронске комуникације  подразумевају област електронског пословања у којој се електронска технологија примењује за размену порука између пословних субјеката.

Најзначајнији медији електронских комуникација су: електронска размена података – ЕDI, односно EAN комуникација – EANCOM и Интернет комуникациони сервиси (електронска пошта, Интернет телефон, Интернет факс и сл.).

Електронска размена података (Еlectronic Data Interchange – EDI) подразумева размену стандардизованих пословних докумената у облику електронских порука. Осим уштеда у трошковима папира, EDI омогућава бржу и сигурнију размену докумената и олакшава чување пословних докумената.

Електронска производња (Electronic Manufacturing) подразумева стварање производа и извршење услуга применом електронске технологије. Ово је нова област електронског пословања и условљена је настанком електронских производа. Електронски производи су: рачунарски програми (softver), рачунарске игрице, електронске књиге, музика, филмови, слике. Ови производи су знатно јефтинији од њихових „физичких“ варијанти. Ови производи се дистрибуирају путем Интернета, па су трошкови дистрибуције (транспорта) мали, а глобална дистрибуција омогућава и заобилажење царине.

Електронска дистрибуција. Електронски производи се електронски дистрибуирају јер немају материјални облик.  Интернет је канал где су за дистрибуцију најнижи трошкови и ангажовање капитала.

Advertisements

Оставите коментар

Објављено под Наставни садржаји

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s